Wednesday, October 30, 2013

Jodoh itu Milik Allah


Ya, Jodoh itu memang milik Allah, tapi kenapa ramai yang masih tak faham? Pada usia ku yang menginjak angka 30. Orang-orang sekeliling dah mula bising, 'bila nak kahwin'? 'kenapa tak kawin lagi?' Jujur aku muak, bukan aku marah tapi muak.

Aku penat nak jawab persoalan tu. Kau memilih ke Jas? Memang aku memilih, tapi salah ke? Salah ke kalau aku rasa aku tak jumpa lagi orang yang betul-betul boleh menjadi ayah kepada anak-anakku?

Selama 10 tahun, going on and off relationships. Aku sedar aku jahil, aku sedar seharusnya ber'couple' tidak akan membawa ku kemana-mana, tapi past is past kan? Aku dah berubah aku dah tak jahil (InshaaAllah), so can I move on now?

The truth is, it never occurred to me that at this age I'm gonna be this lost about to whom I'm gonna get married with. Sebab selama ni, aku sentiasa berdoa agar apa yang ku rancang akan menjadi kenyataan, tapi you know what? Allah has better plan for me and the only thing I wanna do now is to be patient. Aku sangat berharap orang lain faham. Sungguh.

Kadang-kadang ini yang aku nak bagitau mereka. I appreciate all the attentions, it's just that things got really overwhelming when you were bombarded by the same question over and over again.

Suatu hari nanti, bila masanya dah tiba. Aku akan ikhlas mengahwini dan mencintai suamiku. Dan bila masa tu tiba, semua persoalan ini akan terjawab. Semoga Allah berikan ku kekuatan untuk terus mengharungi hidup ini.

Paling penting sekarang, harini aku masih ada keluarga yang paling aku sayang. Aku ada kawan-kawan yang memahami. Aku ada agama yang boleh ku pegang tanpa sangsi. Aku ada kerjaya yang aku hargai. Maka, mengapa aku harus berduka?

Setiap perkara ada masanya...

Marriage
 http://allhonesty.com/20-amazing-tips-that-will-improve-your-marriage/

No comments:

Post a Comment